Коли Пилип попросив Ісуса показати йому Бога, той відповів: «Хто бачив Мене, той бачив Отця, то як же ти кажеш: Покажи нам Отця? Чи не віруєш ти, що Я в Отці, а Отець у Мені?» (Іван. 14:9—10).
У Біблії про Ісуса говориться: «Воно в світі було, і світ через Нього повстав, але світ не пізнав Його» (Іван. 1:10). Ось що сказав сам Ісус: «Поправді, поправді кажу вам: Перш, ніж був Авраам, Я є» (Іван. 8:58).
На основі вищенаведених віршів багато християн вірило і вірить, що Ісус і є Бог-Творець.
Ісус може бути названий Богом у тому розумінні, що він здійснив мету творення і живе в цілковитій єдності з Богом, утілюючи в собі Божественне начало. Проте він жодною мірою не є Самим Богом. Стосунки між Богом та Ісусом можна порівняти зі стосунками між душею та тілом. Оскільки тіло є субстанційним об’єктом душі, відображає її і утворює з нею єдине ціле, його можна вважати другою душею, однак не можна ототожнювати з нею. Схожим чином Ісус, як утілення Бога, будучи єдиним із Ним, може бути названим другим Богом, але він не є Самим Богом.
Дійсно, можна сказати, що той, хто бачив Ісуса, бачив Бога (Іван. 14:9—10), однак Ісус, промовляючи ці слова, не мав на увазі, що він і є Самим Богом.
Біблія називає Ісуса Словом, яке «І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця. » (Іван. 1:14). Це означає, що він — утілення Слова, тобто той, через кого Слово набуло життя. У Біблії написано, що все «через Нього [Слово] повстало» (Іван.1:3), а також, що весь «світ через Нього [Ісуса] повстав» (Іван. 1:10). Таким чином, у цьому значенні Ісуса можна назвати Творцем.
Бог задумав, що людина стане на положення творця всього, що існує у світі, для чого Він наділив її якостями та могутністю Творця. Задумане Богом стало б реальністю після того, як людина, виконавши свою частку відповідальності, досягла досконалості. Виходячи з цього стає очевидним, що наведені біблійні рядки підтримують думку про те, що Ісус — це людина, яка втілила мету творення, а не вказують на те, що він — Сам Творець.
У Біблії сказано, що від часу воскресіння Ісус «Хто ж той, що засуджує? Христос Ісус є Той, що вмер, надто й воскрес, Він праворуч Бога, і Він і заступається за нас. » перед Богом у духовному світі, так само як він це робив на землі (Рим. 8:34).
Якщо Ісус — Сам Бог, як він може заступатися за нас перед самим собою? Більше того, Ісус звертається до Бога, чи Отця, з проханням про допомогу, що також свідчить про те, що він не Сам Бог (Матв. 27:46; Іван. 17:1). Крім того, чи можливо, щоб Бога, якщо таким є Ісус, випробовував сатана, і щоб зрештою він був розп’ятий силами зла?
Насамкінець можна також навести слова Ісуса на хресті: «Боже Мій, Боже Мій, нащо Мене Ти покинув?» (Матв. 27:46), які ще раз доводять, що він не є Самим Богом.
Див. також
Джерела